انواع فوم ساندویچ پانل
نوشته شده توسط : احمدی

 

ساندویچ پانل

برای اینکه با انواع فوم ساندویچ پانل آشنا شویم ابتدا باید بدانیم ساندویچ پانل چیست؟

ساختاری سه لایه که دارای دو لایه بیرونی می باشد. لایه ای میانی که همان هسته ساندویچ پانل است به عنوان عایق پانل بوده و به صورت فشرده میان دو ورق فولادی که از جنس آلومینیوم، آلوزینک، گالوانیزه است تزریق می شود. این لایه میانی فوم ساندویچ پانل نامیده می شود که از جنس های مختلف ازجمله پلی یورتان، پلی استایرن، اکس پی اس، پشم سنگ و پشم شیشه تولید می شود.

انواع فوم ساندویچ پنل

فوم پلی یورتان

فوم پلی استایرن

فوم اکس پی اس

 

ساندویچ پانل پلی یورتان

در این ساندویچ پانل‌ها برای عایق بندی از فوم پلی یورتان استفاده می‌شود که در دو نوع تولید می‌گردد.

• نوع اول PIR نامیده می‌شود که از ترکیب پلی یول و ایزوسیانورات تولید می‌شود.

• نوع دوم PUR نام دارد که از ترکیب پلی یول و ایزوسیانات تولید می‌گردد.

در هر دو روش برای تسریع در ترکیب، حضور کاتالیزور الزامی است. برای تنظیم دانسیته فوم نیز از گاز B141 استفاده می‌شود. تفاوت این دو نوع در ضد حریق بودن ساندویچ پانل PIR است. عایق حرارتی و برودتی، عایق صوت، مقاوم در برابر رطوبت و وزن سبک از مشخصات این نوع ساندویچ پانل می‌باشد.

ساندویچ پانل اکس پی اس

در این نوع ساندویچ پانل عایق جدیدی به نام اکس پی اس استفاده شده که به دلیل تجزیه پذیر بودن و عدم وجود هرگونه آلاینده‌های محیط زیست به فوم سبز موسوم شده‌است، این فوم مانند پلی یورتان از دانسیته ۲±۴۰ برخوردار است و چسبندگی آن به ورق مانند پلی یورتان می‌باشد در نتیجه تمام خواص فیزیکی و مزایای پلی یورتان را در خود حفظ کرده ولی آلاینده‌های قبلی مانند گازهای B141 و R12 و R22  که از جمله گازهای CFC و مخرب لایه ازون هستند حذف شده است.

در هنگام تولید گازهای گلخانه‌ای تولید نمی‌شود و در زمان آتش سوزی گاز سیانور آزاد نمی شود، این نمونه می‌تواند جایگزین مناسبی برای عایق‌های پلی یورتان باشد، نوع فوم‌های نسوز اکس پی اس نیز عملکرد بهتری نسبت به ساندویچ پانل PIR پلی یورتان دارد.

ساندویچ پانل پلی استایرن

یکی دیگر از فومهایی که به عنوان عایق در انواع پانل ها  استفاده می شود، عایق پلی استایرن است. به دلیل تولید این فوم به روش دیسکانتینیوز در دانسیته های مختلف ( 15 تا25 کیلوگرم بر متر مکعب و گاهی تا 30کیلوگرم بر متر مکعب ) می شود این عایق را تولید کرد .فوم پلی استایرن در شکلهای مختلف وجود دارد و در قالب های گوناگون آنچه مد نظرشان است تولید می کنند. قالب های بزرگ آن را با المنت های گوناگون به شکل مورد نظر قالب زده و برش می دهند. این فوم دارای ضخامتی قابل تغییر در اندازه های متفاوت است.

وزن این فوم بسیار سبک تر از عایق های دیگر است. به دلیل دانسیته یا فشردگی پایین این فوم برای مکان هایی که نیاز به نگه داشتن هوای داخل محوطه بسیار اهمیت دارد از جمله سردخانه ها و گرمخانه ها استفاده از این فوم توصیه نمی شود مگر اینکه با دانسیته بالا تولید شود. تولید فوم پلی استایرن و در نهایت تزریق آن در ساندویچ پانل به صورتی است که ذرات به شکل گلوله هایی به هم فشرده تولید می شوند که پیوند بین آنها ضعیف تر از فوم پلی یورتان است. در گذشته این فوم تحت تاثیر گرمای شدید یا شعله مستقیم مشتعل می شد ولی بعدها در ساختار آن تغییراتی ایجاد شد که دیگر در برابر آتش حالت نسوز دارند و فقط جمع می شوند.

شرکت ماموت

برترین تولید کننده انواع فوم ساندویچ پانل، انواع پانل از جمله ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری در کشور با ارائه محصولاتی با کیفیت و تحویل فوری و نصب سریع ساندویچ پانل آن توانسته بسیاری از نیاز های صنعت را تامین و با ارائه قیمت ساندویچ پانل در سایت هرگونه سوال و ابهامی را برطرف نماید.





:: برچسب‌ها: ساندویچ پانل ، ساندویچ پانل دیواری ، ساندویچ پانل سقفی ، قیمت ساندویچ پانل ، نصب ساندویچ پانل ، انواع ساندویچ پانل ، کابرد ساندویچ پانل ,
:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 تير 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: